Privacybeleid
1. Identiteit en contactgegevens van de verwerkingsverantwoordelijke
Deze privacy policy is van toepassing op alle persoonsgegevens die verwerkt worden door Haven Oostende NV, NV van publiek recht, met maatschappelijke zetel te Slijkensesteenweg 3A, 8400 Oostende, met ondernemingsnummer BTW BE 0259.978.212, die de verwerkingsverantwoordelijke is van deze website.
De Verwerkingsverantwoordelijke hecht veel belang aan uw privacy en verwerkt uw persoonsgegevens dan ook conform de Europese Verordening 2016/679 van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens (hierna “GDPR”) alsook iedere toekomstige of aanvullende wetgeving in uitvoering daarvan, voor zover van toepassing.
Voor verdere vragen of opmerkingen in verband met de manier waarop wij omgaan met uw persoonsgegevens kan u ons steeds contacteren, hetzij per e-mail naar info@portofoostende.be of per post naar voormeld postadres (met vermelding van ‘tav de DPO’).
2. Wat betekent “persoonsgegevens verwerken”?
Het verwerken van persoonsgegevens (hierna “gegevens”) omvat elke verwerking van gegevens die u als natuurlijke persoon kunnen identificeren. Over welke gegevens het gaat, leest u in deze Privacy Policy. Het begrip ‘verwerken’ is zeer ruim en dekt onder andere het verzamelen, bewaren, gebruiken van uw gegevens, of het delen hiervan met derden.
3. Welke gegevens verwerken wij?
Hieronder verduidelijken wij welke gegevens wij van u kunnen verwerken. Afhankelijk van de concrete situatie, uw voorkeuren en de manier waarop u ons contacteert, verwerken wij niet alle onderstaande gegevens van u.
Algemeen
Van al onze contacten verwerken wij mogelijk onderstaande gegevens:
- Elektronisch identificatie- en gebruiksgegevens (bv. IP adres, browsertype, locatiegegevens);
- Identificatiegegevens;
- Contactgegevens (bv. naam, voornaam, adres, e-mailadres, etc.);
- Contactgeschiedenis (bv. e-mailberichten, berichten verstuurd via webformulieren, etc.);
- Beelden beveiligingscamera’s (bv. voor toezicht en de bewaking van onze bedrijfsgebouwen);
- Scheepsidentificatiegegevens (bv. naam van het schip, registratie- en vlaggegevens, IMO-nummer, thuishaven, vaarroutes);
- Bezoek- of toegangsregistratiegegevens (bv. badgegebruik, tijdstip van aanmelding, voertuigregistratie)
Operationele en commerciële relaties
In het kader van onze commerciële en operationele activiteiten verwerken wij bijkomend mogelijk onderstaande gegevens:
- Bestel-, reserverings- en betalingsgegevens (bv. facturatiegegevens, betaalgegevens, bestelreferenties);
- Gegevens m.b.t. dienstverlening na verkoop (bv. klachten, verzoeken, incidentrapporten);
- Feedback, testimonials en promotionele content zoals foto’s en video’s
Leveraciers – dienstverleners
Van onze leveranciers en dienstverleners verwerken wij bijkomend mogelijk onderstaande gegevens:
- Contractuele gegevens (bv. bedrijfsnaam, adres, BTW-nummer, overeenkomst, etc.);
- Betalings- en facturatiegegevens (bv. betaalkaartgegevens, facturen, etc.);
- Accountgegevens voor platform (bv. registratiegegevens aanmaak account);
- Feedback, getuigenissen, quotes, promotionele content zoals foto’s en video’s (bv. beoordelingen en ervaringen in verband met onze (samen)werking, testimonials, citaten, aanwezigheid op evenementen, etc.)
Kandidaat-medewerkers
Van kandidaat-medewerkers verwerken wij bijkomend mogelijk onderstaande gegevens. Uiteraard zal dit in grote mate afhankelijk zijn van welke gegevens u zelf aan ons wenst te verstrekken in functie van uw sollicitatie.
- Persoonlijke bijzonderheden;
- Werkgerelateerde gegevens;
- Persoonlijkheidsgegevens;
- Foto’s
Bestuurders en leden van de Raad van Bestuur
Van leden van de Raad van Bestuur en andere bestuursorganen van Haven Oostende verwerken wij mogelijk bijkomend de volgende persoonsgegevens:
- Identificatie- en contactgegevens (bv. naam, voornaam, adres, e-mailadres, telefoonnummer);
- Professionele gegevens (bv. functies, beroepskwalificaties);
- Beelden en audiovisueel materiaal (bv. foto’s en video’s genomen tijdens officiële evenementen of voor publicatiedoeleinden);
- Informatie met betrekking tot bestuursmandaten (bv. start- en einddatum van het mandaat, notulen van vergaderingen).
Port Oostende Charity Run
In het kader van de organisatie van de Port Oostende Charity Run verwerken wij persoonsgegevens van deelnemers, vrijwilligers, betrokkenen mogelijk bijkomend volgende gegevens:
- Identificatie- en contactgegevens (bv. naam, voornaam, geboortedatum, adres, e-mailadres, telefoonnummer);
- Inschrijvingsgegevens (bv. gekozen afstand, teamnaam, t-shirtmaat);
- Betalingsgegevens (bv. betaalbewijs, facturatiegegevens)
- Gezondheidsinformatie (uitsluitend indien vrijwillig verstrekt, bv. voor medische ondersteuning tijdens het evenement);
- Beelden en audiovisueel materiaal (bv. foto’s en video’s genomen tijdens het evenement voor promotionele doeleinden).
Evenementen op uitnodiging en seminaries
In het kader van de organisatie van zakelijke evenementen, havenbezoeken, netwerkmomenten, seminaries of expertbijeenkomsten (zoals bijvoorbeeld het Interactief Forum Circulaire Industrie) die Haven Oostende zelf organiseert of co-organiseert, kunnen wij persoonsgegevens van deelnemers, sprekers en netwerkpartners verwerken. Dit omvat bijvoorbeeld:
- Identificatie- en contactgegevens (bv. naam, voornaam, functie, organisatie, (professioneel) e-mailadres, telefoonnummer);
- Registratiegegevens (bv. bevestiging deelname, voorkeuren voor sessies, dieetwensen, aanwezigheidsstatus);
- Logistieke gegevens (bv. parkeerbehoefte, toegangsregistratie, badge-informatie)
- Professionele gegevens (bv. expertisegebied, bedrijfssector of werkveld, indien relevant voor het eventthema);
- Beelden en audiovisueel materiaal (bv. foto’s en video’s genomen tijdens het evenement);
- Feedbackgegevens (bv. evaluatieformulieren of opmerkingen, suggesties na afloop).
Tijdens onze evenementen kunnen foto’s en videobeelden gemaakt worden ter verslaggeving en promotionele doeleinden. We streven hierbij naar maximale transparantie en respect voor de privacy van de deelnemers.
Om deelnemers een duidelijke keuze te bieden, wordt er bij sommige evenementen gewerkt met gekleurde lanyards (bijvoorbeeld een rode lanyard) waarmee deelnemers kunnen aangeven dat ze niet herkenbaar in beeld willen komen. Deze visuele aanduiding wordt actief gerespecteerd door onze fotografen en videografen.
Daarnaast voorzien wij steeds een optie om bezwaar aan te tekenen tegen het gebruik van bepaalde beelden waarop u herkenbaar voorkomt. Dit bezwaar kan gericht worden aan de organisatie via de in deze privacyverklaring vermelde contactgegevens. In overeenstemming met het recht op vergetelheid (recht op verzoeting) kunnen deze beelden op verzoek worden verwijderd of onherkenbaar gemaakt, tenzij er een gerechtvaardigde reden bestaat om dit te weigeren. Voor meer uitleg over uw rechten, zie punt 10 van deze privacyverklaring.
Verhuur van infrastructuur of terreinen
Bij tijdelijke of langdurige verhuur van haveninfrastructuur (zoals kaaimuren, loodsen, gronden of evenementenlocaties), verwerkt Haven Oostende persoonsgegevens van huurders, concessiehouders of organisatoren. Dit omvat onder andere:
- Identificatie- en contactgegevens (bv. naam van de onderneming, vertegenwoordiger, adres, e-mail, telefoonnummer);
- Contractuele gegevens (bv. overeenkomst, huurvoorwaarden, locatie, duur, facturatiedetails);
- Financiële gegevens (bv. bankrekeningnummer, betalingsgeschiedenis, facturen);
- Correspondentie- en contactgeschiedenis (bv. e-mailverkeer over reservaties, klachten of technische ondersteuning);
- Technische en operationele gegevens (bv. plannen, aansluitingsnoden, veiligheidsinformatie, badgeaanvragen).
Veiligheids- en ISPS-protocollen
Voor zones die onder het International Ship and Port Facility Security Code (ISPS) vallen, is Haven Oostende verplicht om specifieke persoonsgegevens te verwerken in het kader van toegangscontrole, risicopreventie en compliance met internationale beveiligingsnormen. Deze verwerking geldt voor bezoekers, bemanningsleden, chauffeurs, leveranciers, en andere externe partijen met toegang tot ISPS-zones:
- Identificatiegegevens (bv. naam, geboortedatum, nationaliteit);
- Verificatiegegevens (bv. identiteitskaart of paspoortnummer, rijbewijs, foto voor toegangsbadge);
- Werkgerelateerde gegevens (bv. werkgever, functie, reden bezoek);
- Toegangslogboeken (bv. datum en tijdstip van toegang, bezochte zone, voertuigregistratie);
- Beelden van beveiligingscamera’s (ten behoeve van bewaking en traceerbaarheid).
Deze gegevens worden enkel verwerkt conform de wettelijke verplichtingen binnen de ISPS-regelgeving en bewaard zolang dit noodzakelijk is voor controle en auditing.
Deelname aan het ENSOR- en eRIBa-platform
In het kader van de digitale aanmelding en verwerking van scheepvaart- en binnenvaartactiviteiten via het ENSOR- en eRIBa-platform, kunnen wij persoonsgegevens verwerken van bemanningsleden, operatoren, agenten, vervoerders en andere betrokken partijen. Deze gegevensverwerking is noodzakelijk voor een correcte maritieme administratie en vlotte logistieke doorstroming. Dit omvat onder meer:
- Identificatie- en contactgegevens (bv. naam, functie, telefoonnummer, e-mailadres van de melder of vertegenwoordiger);
- Scheeps- en reisgegevens (bv. scheepsnaam, registratienummer, IMO-nummer, vaarroutes, ladingstype, geplande aankomst- en vertrektijden);
- Technische en operationele gegevens (bv. ligplaatsinformatie, bevoorradingsnoden, afvalafhandeling, douane-informatie);
- Inlog- en gebruiksgegevens van het platform (bv. gebruikersnaam, tijdstip van aanmelding, wijzigingshistoriek).
ENSOR is het elektronische aanmeldsysteem van Haven Oostende dat gekoppeld is aan het Belgian Maritime Single Window en dient voor het aanmelden van zeeschepen. eRIBa is een meldplatform voor binnenvaartschepen dat de digitale communicatie met de verschillende vaarwegbeheerders stroomlijnt.
Deze gegevens worden uitsluitend verwerkt met het oog op de afhandeling van wettelijk verplichte meldingen, de operationele planning van de haven, en de naleving van internationale scheepvaart- en veiligheidseisen.
Publieke communicatie, nieuwsbrieven en operationele mailings
In het kader van onze externe communicatie via digitale en sociale kanalen verwerken wij persoonsgegevens van betrokkenen die contact opnemen met Haven Oostende, zich inschrijven op updates, of publiek reageren op onze communicatie. Dit omvat onder andere:
- Identificatie- en contactgegevens (bv. naam, e-mailadres, functie, organisatie, taalvoorkeur);
- Communicatie-inhoud (bv. berichten of vragen verzonden via e-mail, contactformulieren of sociale mediakanalen);
- Gebruikersnamen of profielen op sociale media (bv. Facebook, LinkedIn, Instagram);
- Feedback en reacties op gepubliceerde berichten of posts;
- Inschrijvings- en interessegegevens voor nieuwsbrieven of uitnodigingen (bv. voorkeursthema’s of evenementtypes);
- Gebruiksgedrag (bv. open- en klikgedrag in e-mailcampagnes, indien tracking is ingeschakeld).
4. Voor welke doeleinden verwerken wij uw gegevens?
De persoonsgegevens die wij verzamelen, worden uitsluitend verwerkt binnen het kader van de werking van Haven Oostende, met als doel een correcte, veilige en transparante dienstverlening te garanderen. Meer bepaald verwerken wij uw gegevens voor de volgende doeleinden:
- Operationele en commerciële werking van de haven
- Het beheren van scheepsbezoeken, ligplaatsen, en logistieke operaties;
- Het digitaal verwerken van scheepvaart- en binnenvaartmeldingen via het ENSOR- en eRIBa-platform;
- Het faciliteren van toegang tot haveninfrastructuur en beveiligde zones (inclusief ISPS);
- Het behandelen van reservaties, aanvragen en klantendossiers;
- Het uitvoeren van technische, administratieve en financiële opvolging (zoals facturatie en contractbeheer).
- Organisatie van evenementen en publieksactiviteiten
- Het plannen en organiseren van publieke en professionele evenementen, zoals: Port Oostende Charity Run; Havenbezoeken, netwerkmomenten en seminaries; Interactief Forum Circulaire Industrie
- De registratie van deelnemers, gasten en sprekers;
- De communicatie rond en verslaggeving over deze activiteiten, inclusief fotografie en videografie (mits toestemming).
- Deelname aan beurzen en externe representatie
- Het beheren van contacten met standbezoekers en partners op beurzen;
- Het opstellen van contactendatabases op basis van ontvangen visitekaartjes of inschrijvingen;
- Het verzenden van opvolgcommunicatie of uitnodigingen op basis van interesse.
- Communicatie en informatieve berichtgeving
- Het verzenden van nieuwsbrieven, persberichten, uitnodigingen en updates;
- Het versturen van operationele meldingen (zoals verkeersmaatregelen, sluitingen, of wijzigingen in dienstverlening);
- Het beheren van publieke communicatie via sociale media en andere digitale kanalen;
- Het verzamelen en analyseren van feedback voor kwaliteitsverbetering.
- Administratieve, wettelijke en fiscale verplichtingen
- Het naleven van nationale en internationale regelgeving inzake veiligheid, ISPS, milieuwetgeving en havenbeheer;
- Het voeren van een correcte boekhouding en fiscale administratie;
- Het bewaren van gegevens in het kader van audits of gerechtelijke procedures;
- Het melden en registreren van incidenten of ongevallen.
- Werving en selectie van medewerkers
- Het ontvangen en verwerken van sollicitaties;
- Het beheren van selectieprocedures en communicatie met kandidaten;
- Het bewaren van gegevens in een sollicitantenbestand (mits toestemming).
- Beveiliging, toezicht en risicobeheer
- Het registreren van bezoekers en contractors op het terrein;
- Camerabewaking in en rond havenzones, gebouwen en toegangswegen;
- Het opvolgen van incidenten, klachten of meldingen;
- Het uitvoeren van fraudedetectie en beveiligingsanalyses.
5. Op basis van welke verwerkingsgronden verwerken wij uw gegevens?
Wij verwerken uw gegevens enkel voor zover gebaseerd op één van de verwerkingsgronden die worden opgesomd in de GDPR, en zoals hierna weergegeven.
Wettelijke verplichting
Bepaalde gegevens worden door ons verwerkt om te voldoen aan wettelijke of reglementaire verplichtingen die op ons rusten. Bijvoorbeeld verplichtingen inzake maritieme veiligheid en scheepvaartbeheer (bv. meldplicht via ENSOR of eRIBa); fiscale en boekhoudkundige verplichtingen; arbeidswetgeving en sociale regelgeving; milieu- en havenreglementeringen; naleving van veiligheids- en ISPS-protocollen; het behandelen van verzoeken van toezichthoudende overheden of gerechtelijke instanties.
Noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst
Bepaalde gegevens worden door ons verwerkt omdat het noodzakelijk is voor het aangaan, uitvoeren of beëindigen van een overeenkomst met u als betrokkene. Bijvoorbeeld voor het contacteren, inplannen, reageren op een verzoek of opvragen van informatie in het kader van het aangaan van een contractuele relatie, maar ook de effectieve uitvoering van de contractuele opdracht in het kader van onze hoofdactiviteit, teneinde u onze dienstverlening te kunnen verschaffen of die van u te kunnen ontvangen.
Gerechtvaardigd belang
Bepaalde gegevens worden door ons verwerkt op basis van ons gerechtvaardigd belang die in specifieke gevallen zwaarder weegt dan enig mogelijk nadeel voor uw rechten. Bijvoorbeeld voor het promoten van onze activiteiten bij zakelijke contacten; het verbeteren van de kwaliteit van onze dienstverlening; het opleiden van medewerkers en het evalueren en bijhouden van gegevens en statistieken die betrekking hebben op onze activiteiten, in de ruime zin; het bewaren en gebruiken van bewijsmateriaal in het kader van aansprakelijkheid, procedures of geschillen en met het oogpunt op archivering van de activiteiten; en het garanderen van de veiligheid, zowel online op deze website als in onze bedrijfsgebouwen.
Toestemming
Bepaalde gegevens worden door ons verwerkt op basis van uw toestemming. Bijvoorbeeld voor het promoten van activiteiten bij potentiële zakelijke contacten; het gebruik van bepaalde analytische of marketing cookies; het plaatsen van foto’s die persoonsgegevens bevatten op onze website. Gegevens van sollicitanten na de aanwervingsprocedure zullen enkel bijgehouden worden mits toestemming.
6. Oorsprong van de gegevens
De meeste persoonsgegevens die wij van u verwerken, hebben wij rechtstreeks van u verkregen – bijvoorbeeld via invulformulieren, inschrijvingen, e-mails, telefoongesprekken of fysieke interactie (bv. toegang tot ons havengebied of deelname aan een evenement).
Daarnaast kunnen wij in bepaalde gevallen ook persoonsgegevens verkrijgen via andere bronnen, zoals:
- Externe dienstverleners of (sub)contractanten, in het kader van gezamenlijke opdrachten of dienstverlening;
- Overheidsinstellingen of havenautoriteiten, bijvoorbeeld via meldplatformen zoals ENSOR of eRIBa;
- Openbare bronnen, zoals sociale media, bedrijfswebsites of publieke databanken (bv. KBO, scheepsregisters);
- Partnerschappen in haven- of innovatienetwerken, waarbij persoonsgegevens gedeeld worden op basis van samenwerkingsovereenkomsten.
In alle gevallen beperken wij ons tot gegevens die relevant en noodzakelijk zijn voor het beoogde doeleinde.
7. Met wie delen wij uw gegevens?
Wij geven uw gegevens niet door aan derden, tenzij wanneer dit strikt noodzakelijk is in het licht van hogervermelde doeleinden, of indien wij daartoe wettelijk verplicht zijn.
Waar nodig doen wij een beroep op externe dienstverleners (verwerkers), ter ondersteuning van onze operationele doeleinden zoals het beheer van onze websites en IT-systemen. Deze verwerkers handelen steeds in onze opdracht, onder strikte contractuele voorwaarden.
Concreet heeft dit tot gevolg dat wij uw gegevens, voor zover relevant in uw situatie, met de volgende derden delen voor de volgende doeleinden, waarbij deze derden in bepaalde gevallen optreden als verwerkers namens ons:
- Postbedrijven, transport- en bezorgbedrijven indien wij u iets moeten toezenden per post;
- Betalingsdienstverleners indien wij betalingen van u ontvangen, of omgekeerd;
- Externe vertegenwoordigers en consultants of enige andere partijen die betrokken zijn in het kader van onze hoofd- of nevenactiviteiten;
- De verwerkers die ons op IT-gebied bijstaan bij het uitbaten van onze organisatie, met het oog op een veilig en efficiënt digitaal gegevensbeheer binnen onze organisatie;
- Overheidsorganen, gerechtelijke instanties en beoefenaars van gereglementeerde beroepen zoals boekhouders en advocaten, met het oog op de naleving van onze wettelijke verplichtingen en verdediging van onze belangen, voor zover vereist.
Daarnaast kunnen uw gegevens gedeeld worden met geaffilieerde of verbonden ondernemingen van Haven Oostende, wanneer dit noodzakelijk is voor gezamenlijke projecten, gedeelde dienstverlening of interne operationele afstemming. Dit gebeurt steeds met inachtneming van de toepasselijke privacywetgeving en onder voorwaarde dat er passende contractuele en organisatorische waarborgen zijn getroffen.
8. Hoe lang bewaren wij uw gegevens?
Wij bewaren uw gegevens niet langer dan nodig is voor het doel waarvoor de gegevens zijn verzameld of worden verwerkt. Aangezien de termijn waarvoor de gegevens kunnen worden bijgehouden afhangt van de doeleinden waarvoor de gegevens zijn verzameld, kan de opslagperiode in elke situatie variëren. Soms zal specifieke wetgeving ons verplichten de gegevens bij te houden voor een bepaalde periode. Onze bewaartermijnen zijn steeds gebaseerd op wettelijke vereisten en een afweging van uw rechten en verwachtingen met hetgeen nuttig en nodig is voor het vervullen van de doeleinden. Na afloop van de bewaartermijn worden uw gegevens gewist of geanonimiseerd.
9. Waar bewaren wij uw gegevens en hoe worden deze beschermd?
Wij voorzien passende veiligheidsmaatregelen op technisch en organisatorisch vlak, om binnen het kader van onze activiteiten de vernietiging, het verlies, de vervalsing, de wijziging, de onbevoegde toegang of onrechtmatige kennisgeving aan derden te vermijden alsook elke andere niet toegestane verwerking van deze gegevens. Deze maatregelen omvatten onder meer fysieke toegangsbeperkingen, digitale toegangscontrole, versleuteling, logging, en opleidingen voor personeel en verwerkers. Camerabeelden en andere gevoelige data worden slechts toegankelijk gemaakt voor daartoe bevoegde personen.
Daarnaast hebben wij er ook aandacht voor dat de verwerkers op wie wij beroep doen eveneens passende veiligheidsmaatregelen treffen om risico’s op incidenten zo veel als mogelijk te beperken.
Indien uw gegevens bij het gebruik van specifieke diensten of softwaretools, buiten de Europese Economische Ruimte (EER) verwerkt worden, zal dit uitsluitend gebeuren in/naar landen waarvan de Europese Commissie heeft bevestigd dat ze een passend beschermingsniveau van uw gegevens waarborgen, of zullen er maatregelen genomen worden om de rechtmatige verwerking van uw gegevens in deze derde landen te verzekeren.
10. Wat zijn uw rechten?
U beschikt over diverse rechten met betrekking tot de gegevens die wij van u verwerken. Indien u een beroep wenst te doen op één van de hiernavolgende rechten, gelieve onze GDPR-verantwoordelijke te contacteren via de contactgegevens opgenomen onder de eerste titel van deze Privacy policy.
Recht van inzage en kopie
U heeft het recht om uw gegevens in te zien en hiervan een kopie te krijgen. Onder dit recht valt ook de mogelijkheid om verdere inlichtingen te vragen omtrent de verwerking van uw gegevens, onder meer wat betreft de categorieën van gegevens die van u verwerkt worden en voor welke doeleinden dit gebeurt.
Recht van aanpassing of rectificatie
U heeft het recht om uw gegevens te laten aanpassen indien u meent dat wij beschikken over onjuiste gegevens.
Recht van gegevensuitwissing (recht op vergetelheid)
U heeft het recht om te vragen dat wij uw gegevens zonder onredelijke vertraging wissen. Wij zullen echter niet altijd in staat zijn om een dergelijk verzoek in te willigen, onder meer wanneer wij de gegevens nog nodig hebben in functie van een lopende overeenkomst, of wanneer het bijhouden van bepaalde van uw gegevens gedurende een bepaalde termijn wettelijk verplicht is.
Recht op beperking van verwerking
U heeft het recht om de verwerking van uw gegevens te beperken. Op die manier wordt de verwerking tijdelijk stopgezet tot er bijvoorbeeld zekerheid is over de juistheid ervan.
Recht op het intrekken van uw toestemming
Wanneer de verwerking is gebaseerd op uw toestemming, dan heeft u het recht om deze toestemming op elk moment terug in te trekken door ons te contacteren. Voor marketingberichten die u via e-mail van ons ontvangt op basis van uw toestemming, kan u deze toestemming eenvoudig intrekken door op de uitschrijflink te klikken onderaan een dergelijk bericht.
Recht van bezwaar
U heeft het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw gegevens die is gebaseerd op het gerechtvaardigd belang. Dit dient te gebeuren op basis van specifieke met uw situatie verband houdende redenen. U kan eveneens bezwaar maken tegen het gebruik van uw gegevens ten behoeve van direct marketing. Bij marketingberichten per e-mail zal steeds een opt-out voorzien zijn.
Recht op overdraagbaarheid
U heeft het recht om uw gegevens die u zelf aan ons verstrekt heeft met uw toestemming of in uitvoering van een overeenkomst, in elektronische vorm te verkrijgen. Op die manier kunnen ze makkelijk aan een andere organisatie worden overgedragen. U heeft bovendien het recht om ons te verzoeken om uw gegevens rechtstreeks over te dragen aan een andere organisatie, indien dit technisch mogelijk is.
Recht om klacht in te dienen bij uw toezichthoudende autoriteit
Indien u van mening zou zijn dat wij uw gegevens op een onjuiste manier verwerken, beschikt u steeds over het recht om een klacht in te dienen bij uw toezichthoudende autoriteit op het gebied van gegevensbescherming.
Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA)
Drukpersstraat 35
1000 Brussel
contact@apd-gba.be
11. Hoe kan u uw rechten uitoefenen?
U kan uw rechten uitoefenen door ons te contacteren, hetzij per e-mail naar info@portofoostende.be of per post naar Slijkensesteenweg 3A, 8400 Oostende, mits bijvoeging van een kopie van de voorzijde van uw identiteitskaart of een ander document waarmee u geïdentificeerd kan worden. De kopie zal enkel gebruikt worden om u te identificeren overeenkomstig de GDPR.
12. Wijzigingen
Wij behouden ons het recht voor om deze Privacy policy te wijzigen. De meest recente versie is te allen tijde beschikbaar op onze websites. De datum waarop deze Privacy policy voor het laatst gewijzigd is, kan u bovenaan terugvinden. In geval van een substantiële wijziging van de Privacy policy, zullen wij de betrokkenen op wie dit een impact kan hebben, hiervan zo mogelijk rechtstreeks informeren.